En vecka till!

Har inte internet så mycket, men inget man kan göra något åt. Allt går bra iaf, börjar längt lite hem!


Dag 8, 12/10

Var på praktiken hela dagen, samma runda. Börjar känna min patienter.  Hände inte så mycket där idag annars. Efter ”jobbet” var vi alla studenter bjuda på middag hos studievägledaren Ewa, så de bar iväg till Kolling en annan stad i närheten.  Åt och hade det trevligt. Min gamla engeska lärare skulle se mig nu, snckar engelska hela tiden! Alla drack vin till maten även läraren som körde oss till tåget sen, ett underbart land detta.

Dag 9, 13/10

Var ledig på förmiddagen, kom äntligen igång med rapporten. Sen klockan två skulle jag vara på Sjuksköterske skolan och möta min svenska lärare och den danske. Lyckades komma dit exakt i tid, fick nämligen ingen hjälp av busschaförren och hitta rätt. Han var från Indien och kunde varken danska, svenska eller engelska. Men med mitt goda lokalsinne lyckades jag tillsist hitta skolan. Väl där lyssnade vi på en föreläning om snabbare postoperativa vårdtider, var ganska intressant men spårket gjorde de lite jobbig att lyssna.

Efter föreläsningen hittade vi lärarens hotell och sen gick vi ut ock käka middag,hade de riktigt trevligt. Sen ville Emma ut och se världen så hon tvingade Nikki ut på en bar runda, men de var inget liv. De enda var en privat fest men dit var vi inte bjuda.

Dag 10. 14/10

Var på skolan och hade reflektion med svenska läraren. Sen tog vi en prommenad i de vackra danska vädret, de är varm höst här. Bladen och gräset är grönt, man behöver inte ens någon jacka. När vi lyckats virrat oss tillbaka till skolan så var de lunch med flera danska lärare.

Efter lunchen åkte jag hem och tog en vända på byn tillsammans me Nikki. Hittade en tröja så nu är de färdigt shopat på denna resa!  Sen skulle vi vara duktiga och träna, cycklade till IGE-huset, efter ett fall hittade vi dit. Vi gymmade bara ska försöka simma nästa vecka. De fanns massa roliga träningsmaskiner där som inte finns hemma så nu lär de kännas i morgon. Bland annat fanns en bra för ländryggen något som jag saknat hemma. Väl hemma i lägenheten blev de middag och bonde söker fru.

Dag 11, 15/10

På praktiken idag, de var även läraren Ewa. Dagen gick bra fick i stort sätt göra allt idag, lägga om sår och ge insulin. Hade även min halvtidsbedömning och de gick bra, vissa punkter gick inte att bedöma just nu men de blir nog. Sen tog jag och Nikki en promenad till super marketen och handlande lite inför morgondagens middag med de två spanska studenterna.

Dag 12, 16/10

Pratkik på dagen, gick men en ung sjuksköterska hade även med oss en annan student lite jobbigt faktiskt när de är så många som ska tala med varandra, då förstår inte svenska Emma allt som sägs.

Efter praktiken blev de hem och sova någon timme innan Emma gjorde ordning sig för middagen. Var trevligt, sen drog vi hem till Camilla och blev sittande där alldeles för länge. Här i Danmark drar man inte ut för än vid ett tidigast så jag hann nästan somna. Sen skulle vi på ett ställe som var ”jätte” bra, men ne då! Fullt me fjortisar igen så jag vände i dörren, fan jag tänker inte vara på ett ställe som påminner mig om Orrvikens mellanstadie Disco! Sen hittade vi en lite mer mogen pub där vi var till fyra sen var Emma tråkig och gick hem själv. De andra var ute till sex tror jag, börjar bli för gammal för sånt här!

Dag 13, 17/10

Gick på byn en sväng på dagen, hittade inget. Sen gick vi hem till nikki och åt glass. På kvällen blev de ett trevligt restaurang besök och sen en snabbis på en pub, tittade på folk men de var lugnt.

Dag 14/10

Underbart väder i Vejle, startade dagen men en promenad. Hamnade på den där kyrkogården igen men de är så himla fint där. Nu sitter jag och försöker skriva på den där rapporten igen, kommer lite mer framåt men långt ifrån klar är jag! Blir en lugn dag annars, film ikväll på svenska!

"Kan du Andas de jag ger"


Kommentarer
Postat av: valborg

Ja det där bonde söker fru......Lokalsinne ? :-)

2009-10-19 @ 18:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0