Sommar sommar sommar

Det är sommar i Emmas liv, ja i de flestas liv om man tänker efter. Det har gått yttrligare en vecka på denna sommar. en vecka som har varit mycket bra och trevlig! I måndags var jag å fadern å fiskade. I tisdags var jag å dejtade Lovisa efter jobbet. var nästan två år sen vi sågs sist.. helt sjukt... men kul å ses iaf!

Sen var de Onsdag kväll, då trängde jag in mej i bilen men jenny rasmus å två galna hundar. Vi for till sjön och fiskade! Jag fick inte en enda fisk... men jenny hon håvade upp dom.. rättvist va...

Sen var de fredag kväll. ut me jobbet först å käka midda på plaza, drack nån liten öl, de var trevligt värre. Gick sedan en sväng till ida å hängde på ballkongen, innan de blev brunkullan me morbror björn.. drack kvinnliga drinkar..

Blev inte så sent på fredagen bra var de, för lilla Alexa vaknade rätt tidigt, men var gör de när hon är så söt!
Sen kom adam å hämtade mej så vi får till torvalla och firade Elionor som fyllde år... ;)

Jobbade ju sen på lördag kväll å hela dagen idag. men efter jobbet vars de dax för nästa  kalas, nämligen hos adam. Så vi får dit å fikade. sen blev de sol och bad på andersön me hela gänget!

I måra blir de åter jobb... sen blir de nog lite utlykt... fiska å så;)

"Små små saker som han gör"

Lever äntligen som jag vill;)

Midsommar helgen;)

Nu har helgen vart;) En ganska trevlig helg måste jag få säga. Fredagen ägnades åt att spela kubb med kusin jenny med familj nere i räcksjön mitt i natta;) Var en trevlig å nykter kväll, kom väl hem till brunflot vid halv tolv;)

Sen var de jobb hela lördagen som gällde. men efter jobbet blev de Brunflo å göra sej lite vacker, körde grannen till nån by. sen åkte jag till Torvalla för att hämta mina älskade vänner Tommie & Elinora. Tänk min förvåning när även Tony var där, men de gick ju bra de. Efter vissa "svårigheter" tog vi oss iaf till stackris. där de blev grill och dricka. Sen kom älskade adam dit, innan vi drog till Fröjdholmen! Hade en trevlig kväll där (de illa ja minns);) Bilderna får tala!

Tommie & TonyAdamElinoraJag i Knät på AdamSyskonen;) Alla tre på samma bild!Träffade ju Jon åxå

På söndagen var ja lite sliten, sov till tre.. Sen blev de middag hos farmor, trevligt! Innan jag å fader drog iväg å meta! Bilderma får åter igen tala!

Idag har ja kört min äkta broder till tandläkaren,å sen var jag å ida å tränade! Gissa vem som fick sin tröja idag!!! De ni tjejer!!!

I måra börjar jobbet igen! ;)

Mid Summer

And Emma is Working.. men men allt är som de ska vara i mitt liv. Sitter hemma me en kopp te och tittar på en gammal film. Ikväll har jag vart hos Tommie & Elinor och käkat middag, fixade lite lax och potatis;) Sen sommnade Emma på soffan.. bra jobbat... men nu är jag hemma igen.

I måra blir de först lite jobb sen blir de nog Stackris får väl se vilka som dyker upp där ute;)
Men på lördag då gäller de, FRÖJDHOLMEN me vännerna! En kväll men sett fram emot hela året! Hoppas de blir trevligt;)

Har idag fått Insulin & Fragmin Delegering, så nu är jag undersköterska på riktigt!

Middagen på jobbet igår var nice, blev lite film sen efter middagen.

Vill bara tacka alla vännerna;)

"Ja vi får väl se, vet iaf vart jag vill"

IKEA!

Har haft en underbar dag på ikea me sandra jenny å lina. handlade lite smått till lägenheten, men de var sandra som storhandla!
Är så trött att ja inte orkar skriva en massa nu, men hade en jätte kul dag!
tack även till tommie å elinor som bjöd på kaffe på vägen hem;)

Ska iaf tala om att Jenny är bäst av alla! Henne kan man lita på! Min Mössa är tillbaka! Nu kan ett misstag försvinna!

I måra blir de midda me jobbet, ska bli kul!

Ja jag e fan lycklig!

Helg, Regn & Arnljot!

Ja då har de varit ytterligare en helg, Emma har vart nykter å jobbat som jag vet inte vad!  Har ju även lyckats bli matförgiftad eller liknande. Har inte mått som en prinssessa alls sen i onsdagsnatt. men nu börjar de äntligen blir en männsika igen av lilla emma.

Igår hade jag en liten arbetsdag från 8-22, men den gick bra;) Får tacka Elinor som stod ut me mej;)

Idag regnade de "lite" har vart en sväng till Arnljot på storsamlingen, träffat alla personer. Finns inget bättre än att komma ner där å känna stämmningen. Den som inte vart med vet inte hur de känns;)

Trodde jag skulle få leka hos micke innan jobbet började, men han hade annat för sej, så nu hann jag hem å vända innan jag börjar jobba 17.

Jag vill, jag vill, jag vill Ha min MÖSSA!!!  Fan du e inte värd de här!

På tisdag blir de saker, IKEA;)

Låten e ju så bra.. ;)

I wanna stand up, I wanna let go
You know, you know - no you don't, you don't
I wanna shine on in the hearts of men
I want a meaning from the back of my broken hand

Yey & Jobbet börjar

Kusinerna på sjuksköterske utbildningen klarade tentan... yey! Så nu är vi undersköterskor... lite mera lön ja tack!

I måra börjar jobbet;) Å sen jobbar jag hela helgen.. fast på sönda är dagen jag längtat efter. storsamlingen på arnljot. någon som vill följa med? Ska bli mys, synd bara att världens bästa sebastian inte kommer.. fan ja saknar dej!

I morgon ska tant emma besikta bilen.. blir läskigt.. hoppas den går prick fritt..

Ikväll sitter jag hos ida, ser efter alexa när ida tränar, men hon är så snäll att de knappt märks..;)
Sen blir de pizza å film när hon kommer hit igen.

Verkar som de blir en liten tur till Sundsvall å ikea på tisdag, jag å sandra. får se vilka man lurar med sej.. kanske drottningen jenny....

Stort Tack till Elinor som har födit upp mej två kvällar nu;)

Ne nu ska ja kika på fotbollen lite innan ida kommer!!

Är kär i en låt.. igen jag vet, men lyssna på den! All these tings I´ve done,med The Killers;)

Ska kankse lyssna på sebban...

Student & Trav

Nu har vi flickor fått sommarlov efter ytterligare en tenta, tror jag klarar mej får hoppas på de. Dock slår jag nytt personligt rekord om jag klarar den, tror jag pluggade totalt tre timmar inför den... ja vi får se.

Efter tentan så var vi å fikade jag maria valborg å jenny;) Maria fyllde år så vi var ju tvugna å fira henne lite åxå!
Lite bilder från Tages:
Maria!Maria & Valborg Hånglar...EmmaValborg & Jenny i regnetJag i Regnet

Sen på fredgen var de ju studenfirande, min bror (den äkte) tog studenten, så de var middag hemma men resande av party tält som tog halva dagen! Sen på kvällen skjusade Valborg in mej till travet innan vi senare dorg ner på krogen. Blev en vända både på Cook & SoV innan kvällen var slut för en trött Emma... Tog bussen klockan ett hem. Måste säga att de var lite folk på österäng när man for hem...
Emma bygger tältJag & Min FarValborg var ju åxå där SÅ klartSystrarnaJag å Micke...Var de inte jag som tog Studenten??

Sen på lördgen var de bara upp å hoppa me tuppen, inledde dagen men en bussresa me lina mot travet.. hade med oss lite färd dricka sen var dagen igång. Hade de kul på travet träffa en del folk;) Gick dock inge bra å spela så jag gav upp.. för lina å björn gick de bättre...efter en hel dag på travet å lite sönder bränd nästa åkte flickorna hem å vilade. Hade ju planer på att åka till hackås å gå på prämiären där. När micke å Lina kom hit var jag döende, men efter nån grogg var de fart igen, så de blev en sväng dit bort. Träffade Marielle å Valborg där (ovanligt) men även lite gamla vänner från förr haha fick även ett gott skratt åt folk som var lite för dragna, man måste vart där!! Men säger bara en sak FRÖSÖN!!!

Lina & Björn pån travetJag & Lotta på travLilla jag
Lina på Kvarnajag ute i kylan

Oj vad de blev bildern denna helg, men kul var de!
På söndagen var jag med Tommie å Hans fru, tack för en underbar dag med god middag! Ni anar inte vad jag e glada å ha er!

Nu är de en lugnt period framför mej, ledig till torsdag! Nu ska jag åka till ida en sväng innan de blir stackris, pappa ska fixa en sak på bilen innan besiktningen på torsdag!

"Got soul but im no Solidier"

Maybe Baby, Im a heart breaker....

Elitloppet;)

Nu e Emma hemma igen efter en mycket trevligt å oväntad helg. Klev på bussen på fredag morgon, bussen var lite grå spräcklig måste ja säga... medelåldern var en bra bit över femtio, men även dessa resenärer tinade upp under helgen. Resan ner var rätt lugn lite öl å så;)
Lotta på vägen nerMitt sällskap på bussen

Fredag kväll var vi i stockholm city å sprang, köpte kläder å käka. Men sen blev vi två damer trötta å gjorde en rätt tidig sortir.
Lördagen blev  en härlig dag i solen, drack öl å spelade på hästar! Emma vann 7X pengarna ena gången;)
Emma i solen!Lotta i solen;).
Sen blev de en massa tokigheter på natten, middag ¨å sen taxi hem, men de e inget vi ska ta upp här! Men tror att denna kväll blir en roligt kväll att minnas.

Söndagen blev de självaste elitloppet en roligt dag i solen, fick även sällskap av Johan "BIO", så de var trevligt! vann "stora" pengar... sen började den långa resan hem, var i brunflo vid halv tre! Tack till Rebecca som hämtade oss!

Ne sova nu kanske? Är ju lite trött!

"I Dream of you to night"

Grattis till Emelie Kulle åxå!!;)