Oslo

Ja tiden går, jag är kvar i oslo och tycker att i det stora hela är allt bra, bara någon galen lärarina som jag skulle kunna klara mig utan. Bara för att hon är värdelös på vetenskapligt skrivande! Fortsättning med dagboken kommer här!

Dag 6, 18/3

Frukost, börjar redan bli less på denna mat vill äta annan frukost men lax är ju nyttigt. Föreläsningar hela dagen, först mer om dementa mycket intressant, den mest givande hittills måste jag erkänna. Sen blev det om kommunikation sen att läraren själv inte kunde engelska var en annan historia. Efter lunch var de föreläsning innan grupparbetet skulle börja, dock var de dåligt planerat så vi hann bara springa hem och göra oss i ordning innan de var middag på operahuset. Vilket ställe vacker utsikt, badrum av marmor och god mat. Sen klättrade vi alla upp på taket, en riktig upplevelse. Sen vart de en pub på vägen hem.

Dag 7, 19/3

Trött sen kvällen innan, gruppen delades i två mot olika sjukhus. Min grupp skulle till ”sunnia” sjukhus eller något sådant. Men vilken resa för att te sig dit, först tricken till staden, sen promenera till hamnen genom hela universitetet för att ta en färja över till ön, för att åka buss till sjukhuset. Väl där var de den ena föreläsningen efter den andra, inga nyheter alls. Ja de var en kvinna i rullstol som var patient coach. Lite annorlunda. Fick även en rundtur på detta jätte rehab sjukhus, sen började den långa och omständiga resan hem igen. Var tillbaka på Hotellet runt tre så då var de bara att hugga in i grupparbetet.  Satt och blev halv osams med vår portugisiska handledare, hon menade att de räckte med att läsa abstracten och sen referera. Helt sjuk person, kunde inte diskutera aktiv dödshjälp heller. Vi satt och pluggade till efter sex innan vi gjorde helg.  Sen köpte jag mat bredvid boendet, sen blev de film och lugnt.

Dag 8 20/3 2010

Ja nu har man vart här en vecka, och om ytterligare en vecka är jag hemma i jämtland igen. Längtar inte hem så mycket men lite helt klart! Idag var vår lediga dag så vi ägnade den åt kultur eftersom vi är så mogna, eller hur de var. Först blev de Oslos nationala galleri, såg kändisar som skriet, madonna, någon Picasso, monné osv.… sen blev det historiska museet, lite tråkigt men några fina saker. En klar fördel att allt är gratis måste jag säga. Käkade lunch ute och tog en snabb vända på det stora galleriet men de var för stort, kändes som jag var i en myrstack. Så flickorna fick shoppa utan mig så åkte jag hem och fick lite egen tid. Har handlat lite idag en poster och en tröja så nu är de färdigt handlat.

Har för segt internet för att lägga upp bilder så dom kommer sen!
Lite Buffy sugen jag:

I died
So many years ago
But you can make me feel
Like it isn't so
And why you come to be with me
I think I finally know
Mmmm

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0