Student!

Idag har man åter igen lekt student, tror att vissa av mina kollegor på lungan inte är van med den Emma som hon är på skolan (läs privat), men de bjuder jag på. Har hela dagen pratat om lung cancer, vilka sorter, behandlingar, prognos & omvårdnad. Är ingen ljus sjukdom direkt, är den VANLIGASTE cancern något man kanske inte tänker på. De är ju inte mycket media tid som denna cancer får om ma jämför den med bröstcancer till exempel. Å just lung cancer ökar snabbt bland kvinnor...  sen är inte prognosen direkt ljus heller... medel livs längd från diagnos är bara ett år för ALLA... men nog om sjukdomar!


Sen var de nån mässa på skolan för studenter,, stod å tittade på mitt älskade fackförbund..(läs detta ironsikt), å dom frågar är du sjuksköterske student å medlemm,,, å medlemm är jag så jag svarar ja innan jag hinner fortsätta delar hon ut en massa till min "VPU"..  tack tänkte jag bara ett år sent. Å min sympati med facket bara ökar å ökar. Dom lyssnar ju inte ens på sina medlämmar! Sen när en annan frågar mig, om jag e student medlem så svarar jag att "ja jag är medlemm men är färdig syrra sen ett år" då svarar hon jaha å går vidare till nästa person.. bara ragga nya medlemmar, inte ens kunna säga någe till dom som står och betalar 250 i månaden.

Dålig stil vårdförbundet! När jag får ett ritkigt jobb  går jag fan ur!


Ikväll blir de mys me lilla tommie! Olle jobbar så jag passar på å ha andra karlar rännandes här:P 


  Syskonen;) Alla tre på samma bild!

"Shake it, don't brake it, it took too damn long to make it."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0